Welcome To Neutral Nature

Sunday, January 15, 2012

Hati yang Pasrah

hati yang pasrah bersama impian
hati yang pasrah membawa harapan

assalamualaikum..
Alhamdulillah..masih lagi berkesempatan mencoretkan kata di laman yang lama kutinggalkan..rindu hendak mencoretkan sesuatu di laman ini setelah lama menyepi..

Sepanjang dua minggu ni OYM sibuk dengan final exam..final exam oh final exam, tamatlah riwayatmu hari ini tepat pukul 4 petang tadi..(untuk sem ni ye). Tetiba rasa seram pulak..seram dengan result yang bakal kutatapi..mintak-mintaklah ku tidak meratapinya..ada bezanya antara menatap dan meratap walaupun bunyinya hampir-hampir sama je..so? So, biarlah menatap daripada meratap (tak sanggup tau).

Seperti biasa, habis je final exam bermulalah cuti semester..(so apa lagi, jom balik rumah). Bila cerita bab balik rumah, rasa seram pun hilang kan. Tetiba pulak rasa dunia ini ana yang punya (astaghfirullah..lebih dah tu). Ingat..ingat..apa-apapun kena la bersederhana, tak kira la masa kita suka ke ataupun masa kita berduka. Sederhanalah dalam segalanya jangan sampai melampau batas..ok!

Konklusinya, dengan kepasrahan, hati ini belajar menerima kenyataan sebelum masanya..agar diri bersedia menghadapi apa pun jua hakikat yang bakal menyusul tiba.. Semoga segalanya baik-baik sahaja. insya-Allah..takkan lari gunung dikejar(erk? apakah?). Eh, maaf maaf silap..patutnya dimana ada kemahuan di situ ada jalan (hah yang ni baru betul). Selagi belum sampai waktunya(result keluar), selagi itu kita perlu berusaha dan jangan lupa doa dan tawakal. Pasrah.

Ok lah, tak rasa nak bercerita panjang sebab hati dah berbunga-bunga nak balik rumah kan kan..doakan OYM selamat tiba rumah ye. Insya-Allah kalau panjang umur jumpa lagi di lamanku ini..

Take care semua! Sekian, wassalam.

p/s: Maaf atas segala kekurangan atau kesilapan dalam entry ni..yang baik itu datangnya dari Allah dan yang buruk itu dari insan yang tiada sempurnanya ini..wallahualam..

No comments: