Welcome To Neutral Nature

Friday, November 18, 2011

Kisah Pelangi Saya

Assalamualaikum..
Salam sejahtera to all..
harap semua sihat hendaknya..yang mana kurang sihat jangan lupa makan ubat ye..jangan lupa rehat secukupnya. Yang mana still tension sebab assigment yang tak habis-habis lagi, nampak gayanya kita kenalah berkorban sedikit..nanti bila dah settle semua, Insya-Allah boleh rehat..

OK! berbalik pada kisah pelangi saya, rasanya dah lama OYM tak nampak pelangi.. mungkin ada tetapi tidak berpeluang.. Syukur petang semalam, selepas hujan yang lebat mencurah ke bumi beserta kilat guruhnya juga, tak sangka rupanya OYM masih lagi berpeluang melihat ciptaanNya yang indah ini..

Subhanallah.. terkesima seketika OYM dibuatnya..Ya Allah,tersangatlah indah.. Oleh kerana OYM yang tersangatlah excited nak tengok pelangi setelah sekian lama mengidam.. OYM sempat snap beberapa gambar>>seperti berikut:

Hujan baru sahaja berhenti..setelah itu menjelmalah ia, sang pelangi yang indah..wow!

Gambar yang ini OYM zoom bagi dekat lagi..nampak tak pelangi tu? cantik kan..

Kemunculan pelangi ini membuatkan OYM teringat kata-kata yang OYM ada letak kat side bar :

Kadangkala Allah hilangkan mentari..Kemudian DIA datangkan guruh..Puas kita menangis..Mencari mana pelangi kita..Rupa-rupanya Allah hendak hadiahkan kita pelangi yang indah..

Subhanallah..

Masihkah ada peluang buat diri ini menikmati keindahannya di lain ketika? Insya-Allah,siapa sangka kan.. Dalam kisah pelangi ni, ia boleh dijadikan perumpamaan dalam kehidupan kita>> Walau apapun yang terjadi pasti punya hikmahnya dan ia sudah pastinya ketentuan dari-Nya.. Tabahkan hati, kuatkan semangat.. Semoga kita tidak akan mudah menyerah kalah dalam mengharungi kehidupan ini.

>>Begitulah ceritanya dengan kisah pelangi saya.. Sekian,wassalam.

2 comments:

hydrogenbond said...

besnya nmpk pelangi...aku x prnh berpeluang lagi...=(

Faridah @ OYM said...

cik azeeza,
xpe,jgn putus asa..mesti suatu ari nnti pluang tu ada..insya-Allah, caranya bila lepas hujan je,cuba tgok2 ke langit..kira mcm skodeng langit la kot..hehe
*boleh pakai ke cara aku tu?? boleh la kot..=p