Welcome To Neutral Nature

Monday, April 22, 2013

MASIH DI SINI

Assalamu'alaikum..
lama rasanya OYM tak menaip di ruangan ini..sekarang ni OYM berada di semester akhir
Allah..banyak perkara yang berlaku sepanjang semester akhir ni. Dugaan semakin berombak-ombak. sehinggakan hampir semua cuti terpaksa diabaikan. Dahsyat!

Di saat ini..ketika ini..OYM masih berada di sini (dalam makmal). OYM berharap sangat dapat siapkan projek akhir ni secepat mungkin dan dengan jayanya..

Adakalanya OYM tiap kali merungut dengan segala bagai perkara yang terjadi..namun OYM sedar walau bagaimanapun kita harus bersyukur dengan nikmat yang masih kita punyai dan bersabar dengan setiap dugaan yang menimpa..Muhasabah diri itu penting supaya kita tidak mudah berputus asa dalam hidup ini.

Berikut adalah penawar buat hati dan diri ini yang hampir lemas dengan tuntutan dunia:
Sebuah hadis riwayat al-Tirmizi daripada Anas bin Malik r.a., bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: "Sesungguhnya balasan pahala yang besar diperoleh melalui ujian yang besar. Kalau Allah mencintai seseorang, pasti Allah akan memberikan ujian kepadanya. Sesiapa yang redha menerima ujian Allah, maka baginya keredhaan-Nya. Dan sesiapa yang kecewa menerimanya, nescaya ia akan menerima kemurkaan-Nya."

"Sekiranya Allah menginginkan kebaikan untuk seseorang itu, Allah akan mengujinya dengan kesusahan"
(Hadis Riwayat al-Bukhari)


Daripada Abu Hurairah r.a., Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: "Bahawa Allah Azzawajalla berfirman: 'Aku hanya mengikut sangkaan hamba-Ku sahaja. Kalau ia bersangka baik kepada-Ku, Aku pun akan berbuat begitu. Kalau ia bersangka buruk kepada-Ku, Aku pun akan berbuat begitu terhadapnya."



Doakan yang terbaik buat OYM. Moga segalanya berjalan dengan lancar. InsyaAllah. Aamiin..


2 comments:

hydrogenbond said...
This comment has been removed by the author.
hydrogenbond said...

in shaa Allah ida..jgn putus harapan k...aku yakin kau leh wat yg terbaik...